Weg van je slimme huis: 5 redenen om de Niko Home app te gebruiken na de zomer

Bedien je woning, waar je ook bent

Kom je net terug van een zalige reis met zomerse temperaturen en ben je weer aan het werk? Of ben je met het gezin door de bergen getrokken en zijn je kinderen het nieuwe schooljaar ingerold? Dankzij Niko Home Control en de bijhorende Niko Home app kan je gemakkelijk je woning aansturen, waar je ook bent.

1. Wat is Niko Home Control?
Met Niko Home Control, het huisautomatiseringssysteem van Niko, heb je volledige controle over je woning, op elk tijdstip van de dag. Of je nu thuis bent of niet. Jij bent dirigent van je slimme woning. Na de installatie van Niko Home Control, maak je met de Niko Home app op je smartphone zelf eenvoudig verschillende ruimtes en sferen aan, die precies doen wat jij wil dat ze doen. Je kan ze ook moeiteloos aanpassen via de app.

2. Wil je ‘s morgens graag een knop die alle verlichting uitschakelt wanneer iedereen het huis uit is?
Iedereen kent het wel, je hebt je overslapen en je haast je om op tijd op het werk te geraken of om je kinderen naar school te brengen. Eenmaal aangekomen op kantoor of aan de schoolpoort begin je te twijfelen of je het licht in de badkamer wel hebt uitgedaan. En wat met je strijkijzer? Jammer genoeg heb je geen tijd om terug naar huis te gaan voor een controle. Met de Niko Home app zijn je zorgen verleden tijd. In de app kan je nagaan of alles wat uit moet zijn, ook effectief uit is. En met een gepersonaliseerde 'alles-uitfunctie' kan je met één druk op de knop alle geconnecteerde toestellen samen uitschakelen.

3. Wil je je poetshulp zonder sleutel binnenlaten?  ​
De Niko Home app laat toe om een oproep van je videofoon op je smartphone te ontvangen. Ook handig wanneer je bijvoorbeeld in de file staat nadat je je kinderen hebt afgezet aan de schoolpoort. Je kan communiceren met je bezoekers aan de deur en hen zelfs vanop afstand binnenlaten, als je een elektronisch slot hebt. Heb je een bezoeker gemist? Daar heeft de app ook een oplossing voor. Via de ‘gemiste oproepen kan je met een foto-opname zien wie de ‘gemiste bezoeker’ aan de deur was.

4. Wil je ongenodigde gasten doen vermoeden dat er iemand thuis is? ​
Het is altijd spannend om je woning achter te laten. Als je van plan bent om te reizen in het najaar, kan je snel en eenvoudig een ‘aanwezigheidssimulatie’ aanmaken. Dankzij deze routine lijkt het alsof je thuis bent. Doorheen de dag schakelen lichten, speelt muziek en bewegen je rolluiken. Ideaal om ongenodigde gasten af te schrikken.

5. Hoe kan je je energieverbruik optimaliseren dankzij de Niko Home app? ​
Laat de late nazomer ook het moment zijn dat je maximaal nog wil gebruik maken van je zonnepanelen. Je wil natuurlijk niet dat die energie terug naar het net moet, omdat jij niet thuis bent om er gebruik van te maken. Gelukkig krijg je met de Niko Home app een melding als je meer energie produceert dan verbruikt en kan je waar je ook bent je geconnecteerde wasmachine en vaatwasser laten draaien op zonne-energie of je fiets ermee opladen. Niet genoeg zonne-energie? Dan kan je ook moeiteloos instellen dat je je elektrische fiets in dat geval oplaadt met elektriciteit van je leverancier.

Wil je met je eigen ogen zien hoe de Niko Home app werkt? Bekijk hier een reeks video’s waarin Niko experte Sofie Van Hove uitlegt hoe je eenvoudig zelf routines aanmaakt, activeert en moeiteloos weer aanpast, op elk tijdstip van de dag en waar je ook bent.

Of hoe de Niko Home het mogelijk maakt om zorgeloos terug aan het werk te gaan of aan het schooljaar te beginnen … weg van je slimme woning.

Voor productaanvragen, prijzen en meer informatie, contacteer [email protected] of [email protected].

Persberichten in je mailbox

Over Niko

Niko ontwerpt elektr(on)ische oplossingen die gebouwen beter laten werken voor iedereen die erin leeft en werkt. Door minder energie te verbruiken, lichtcomfort en veiligheid te verhogen en door alle toepassingen naadloos te laten samenwerken. Gebouwen met Niko zijn efficiënter, laten zich controleren vanop afstand en interageren binnen grotere ecosystemen. Niko is een Belgisch familiebedrijf uit Sint-Niklaas met 700 werknemers en 10 Europese vestigingen.

Bij Niko is er één vraag die ons elke dag bezighoudt: ‘Hoe kunnen we gebouwen beter laten werken voor jou?’